Wednesday, December 29, 2010

Hobi baru ku...

x ku sangka....aku ni da minat dlm mnjahit upe nye...tp bkn la jahit baju just jahit manik kat baju ja...hehehe
2 3 minggu kbelakangn ni aku mgaktifkn diriku dgn aktiviti menjahit manik...jgn trkejut...
baju aku tu kosong ja..tringin plak nk cntik kn bju 2 dgn hasil sendiri...
    dlm peringkat permulaan aku just jahit area tangan ja..pas2 aku meriahkn dgn manik2 yg de....penuh ckit manik kt area tgn 2.....
     
    bila dh ciap wt area tangan aku beralih plak wt kat tengkok....2 yg paling mncabar...byk manik kne gna n perlu kn kesabaran dlm membuat nya...boleh juling jgk la aku dbuatnya..hahahahha
    the last part aku tambah2 ja mana2 bhgian dgn lebihan manik 2 spya nmpk BOOOMMMM..
    akhir nya ni la hasil tngn ku....x yah aku anta kedai...wt sndiri ja..anta kedai upahnya smpai RM60-RM80....huuhhh mahal siot....so skrg aku dh pndai wt sndiri....gud jop nolie..
    setelah dipakai sangt la cantik....x sia2 aku mghabiskn masa tok aktiviti mnjahit manik ni....hihi kalo lah aku diberi tok wt tmpahan tok prmulaan aku akn wt just RM20 tok jahit manik yg simple mcm bju yg aku pakai ni....
    23/MARCH/2011 - RABU
    kwn2 ni baju baru aku nk mnjahit manik.....kosong ja kan kalo tmbah2 manik ckit msti cntik kn...
    time ni x de idea nk jahit macam mana...pakai letak ja manik2 tu..pastu tros ja mnjahit...nampak mcm ok ja kn...
    Tiap2 ari aku mngadap baju ni...hari demi hari macam2 idea yg mncul...kemana-mana aku pg aku akn Bwak baju ni curi2 masa tok mnjahit manik....hasil nya woww cntik nya...hihihi
    bila aku dh test pakai baju yg dh siap aku jahit manik cntik la weiiii.....hehe puji diri sendiri la plak..

No comments:

Post a Comment

d